tisdag 7 april 2015

Taggad :-)

Jag blev så glad att träningen på crosstrainern igår gick så vansinnigt bra, att jag begav mig ner till gymmet idag igen för att köra ytterligare ett pass på crossen. 50minuter fick jag ihop, intervallträning så det sprutade om det, fasen vad jobbigt det är men jösses vad skönt det är efteråt :-)

När jag sätter mig vid datorn för att studera blir det alltid så att jag tittar in på min blogg, skriver nåt kanske för att sen gå igenom de bloggar jag följer och sen går jag in på min swedbanksida. På swedbanksidan kollar jag mina fonder dagligen, har nästan blivit som ett beroende.

Nu har jag månadsspar på fyra olika fonder där de jag har går bra. Den fond som jag är mest imponerad av är Medica som alltid håller sig på plus, några smådippar ibland men ändå de som ökat mest av de som jag har.

För ett par veckor sen köpte jag Rysslandsfonder och Technologyfonder, engångsköp i hopp om att de ska öka snabbt i värde. Jag kan säga att Rysslandsfonderna går bäst såhär långt. Jag vet att man inte ska stirra sig blind på någon procent upp eller ner men det känns ändå som en vinst varje gång jag går in och ser att värdet har ökat. Jag är inte så insatt i sånt här men nu när jag har en del tycker jag det är roligt att följa.

Jag tar tacksamt emot tips och ideer som har med sparande att göra. En sak man absolut måste göra är att ändra sitt pensionsspar nu sen avdragsrätten för privat pensionssparande minskat detta året. Om du har swedbank kan du enkelt gå in på deras sida och följa lättlästa instruktioner om hur du ändar ditt pensionsspar.

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar