söndag 12 april 2015

Sist är också en placering...

Med tanke på hur det känts de senaste gångerna jag varit ute och sprungit har mitt självförtroende rasat i botten. Att springa SM-milen på lördag känns sådär. Jag vill gärna ha en bättre tid i år än vad jag hade förra året. Det var i och för sig längre fram på säsongen och jag hade Göteborgsvarvet bakom mig. Då kändes det som att 10km var "bara" 10km. Jag hade dessutom draghjälp längs hela banan...

Idag har jag tittat på startlistan och jag har kollat tiderna som folk sprang på i fjol. Jag sprang på 57:24 och var långt ifrån att komma sist. I år tänker jag att jag ska vara glad om jag hamnar under 60:00, jag borde klara det men man vet aldrig nu för tiden. 

Träningen idag gick bra, sprang på löpband, hyfsat nöjd faktiskt! Gick inte så fort, varierade PW med jogg och snabb löpning både plant och i motlut, ca 65 minuter. 

Det ska bli kul att springa lopp igen, ser fram emot det även om jag är rädd för att komma sist...men sist är ju också en placering 👍


Tjongeling!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar