måndag 6 april 2015

Här är jag 😃😃😃


Om någon nu undrat varför jag inte bloggat på tre dagar. Har inte känt mig helt ok därför har tiden gått åt annat 😊

Igår kändes det som att jag skulle bli sjuk på riktigt. Jag hade ett långpass inplanerat så jag stack ut på förmiddagen i hopp om att få ihop ca 15 km. Det började ganska bra men när jag blev omsprungen av två löpare där jag inte hade en chans att hänga på, tappade jag självförtroendet och kände hur jag flåsade som en dåre. Det hjälpte inte ens att slå ner på farten (rejält) utan att det kändes som om jag inte fick tillräckligt med luft! Mycket konstigt då det gått bra att löpträna innan. 

Jag fick helt enkelt ta en PW istället. Jag blev riktigt irriterad, stängde av runkeeper  och raderade rutten. Kan inte fatta vad problemet är! Det kändes som om jag blivit förkyld, akut liksom. 

Idag bestämde jag mig för att köra intervaller på gymmet istället. Löpbanden var upptagna så det fick bli crosstrainer, gick kanonbra, kunde köra en halvtimmes intervallträning där jag körde på till jag trodde lungorna skulle brista, utan problem! Det var inte alls samma kvävningskänsla som jag fick utomhus igår. 

Kändes jäkligt bra! Är orolig för att jag möjligtvis är allergisk, jag som ska springa SM-milen 18/4, nästa helg alltså... Jag får helt enkelt träna inomhus fram till dess och sen får vi se hur det är under loppet. 

Är det inte lite väl tidigt att känna av allergi nu? Har aldrig behövt medicinera mot det innan 😳


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar