onsdag 1 april 2015

Arbetsförmedling vs shopping???

Min sista anställningsdag på Continental Foods var igår så idag gick jag till arbetsförmedlingen. Hjärtklappningen infann sig när jag tog min nummerlapp. Detta hade jag förberett dåligt! Jag fick blackout och visste inte vad jag skulle säga. 

Väl framme vid informationen talar jag om att jag blivit arbetslös men att jag studerar och vill gärna veta lite om hur prognoserna ser ut samt hur jag gör för att söka jobb, om jag kan göra det via af. För mig, som läser till uska, är det bäst att ringa runt själv till olika arbetsplatser, enligt han jag pratade med. Mycket trevlig för övrigt!

Vi pratade en stund och när jag gick därifrån hade jag fått svar på det jag undrade. Jag känner att jag nog inte ska ha så bråttom med det där. Jag har min timanställning och studier, det får räcka just nu. 


Tyckte sedan att jag behövde shoppa :-) Hittade mycket fint på Sandelins. Eller rättare sagt: tjejen i butiken hittade mycket fint till mig. Gillar att shoppa där man kan få smakråd och tips på kombinationer, mode är inte riktigt 'My cup of tea' om man säger så ;-)

Lite märklig spegel i provhytten bara. Jag blev långsmal i huvudet...


Hahaha!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar