torsdag 2 april 2015

Mindre rolig läsning...

Jag skrev ju igår att jag varit på arbetsförmedlingen för att igår var min första dag som arbetslös. Idag skrev jag (i förra inlägget) att jag ska jobba ikväll. Hur går det ihop? Jo, jag har fått timanställning på min praktikplats i kommunen, så jag passar på att jobba ikväll då det är röd dag imorgon och ledig från skolan.

I Kristianstadsbladet idag fick vi läsa det roliga om att IFK ska spela sin första kvartsfinal, mot Hammarby, på lördag :-) Men vi fick även läsa en artikel från min förra arbetsplats, där jag jobbat i 15 år och där min uppsägningstid gick ut i förrgår. Inte rolig läsning... Min kollega och fackordförande Björn blev intervjuad.



Jag kan inte fatta att tiden gått så fort. Önskar verkligen att man gör något nyttigt av lokalerna som snart är tömda. Känns tragiskt om de ska behöva stå tomma. 

Ha en fortsatt fin skärtorsdag :-)

Tjingeling!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar