måndag 13 april 2015

Marknadsföra sig själv!

Alltså det här med att söka jobb men framför allt att marknadsföra sig själv är inte enkelt. Idag har jag skickat ansökan om jobb till ett ställe jag är intresserad av att få en timanställning och det känns bra, blev nöjd med min ansökan men mest nöjd blev jag av att jag ringde dit och presenterade mig, marknadsförde mig liksom. Det har jag bara gjort en gång innan och då var det till min praktikplats där alla redan kände mig. Inte så märkvärdigt med andra ord. 

Idag har jag alltså skickat en ansökan till en intressant arbetsplats. Imorgon ska jag skicka fler, behöver ringa några samtal också, lika bra att smida medans järnet är varmt 😊

Förresten så har jag redan fått svar också, snacka om snabbt marscherat! 

Utomhus är det så jäkla blåsigt idag, jag vill ut och promenera en stund efter middagen, får om det överhuvudtaget är möjligt...

Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar