onsdag 1 april 2015

Inte riktigt som jag tänkt mig...

Eftersom det inte blev någon träning för mig igår var jag duktigt laddad för ett löppass utomhus idag. När regnet dragit förbi drog jag på mig löparkläderna för ta en härlig tur i solskenet. Planen var att jogga bort till pumphuset ca 2,5 km för att köra intervaller mellan lyktstolparna på tillbakavägen. Detta tänkte jag upprepa 2 ggr och sen jogga lite lugnt hem igen.

Nu till rubriken: Det blev inte riktigt som jag tänkt mig! Fasen vad det kan blåsa! Bort till pumphuset hade jag sådan medvind att jag flög fram, för att sen springa rakt in i väggen på intervallerna, det kändes som om lungorna skulle sprängas. Jag blev arg på vädret, sprang ett par intervaller, sen joggade/gick jag hem, besviken!

Nu, ett par timmar senare är jag glad att jag tränade ett sånt äckelpass, det är det som gör mig till en bättre löpare. Imorgon ska jag ta mig in på gymmet istället, intervaller på löpband känns som en bättre ide OM det inte helt plötsligt skulle bli vindstilla.

Ha en fin dag alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar