onsdag 19 februari 2014

Motivation :-)

Mitt närmsta mål just nu är att klara springa hela Göteborgsvarvet 17/5. Det är det målet som gör att jag känner mig motiverad att träna hårt. Hade jag inte haft det hade jag kanske haft ett annat mål men jag vet att jag inte hade varit lika motiverad om jag inte haft något mål. Jag tror att det är viktigt, åtminstone för mig. 

Som det känns i kroppen nu blir det inte några problem för mig att klara av det. Runt kommer jag. Nu vill jag gärna ha en bra tid också vilket kan vara lite svårare. Inte så mycket på grund av mig utan för att jag förmodligen kommer att starta långt bak i ledet och det blir tufft att ta sig fram för att få fri fart.

Har man ett mål är det lättare att känna sig motiverad att jobba för det. Jobbiga stunder känns lite enklare om man tänker på hur bra det kommer kännas när målet är uppnått. Jag brukar tänka på hur skönt det kommer kännas när jag korsar mållinjen efter 2,1 mil, Göteborgsvarvet kommer gå som en dans för mig :-)

Vad har du för mål med din träning? Har du inget mål kan jag rekommendera dig att ha ett. Det blir lättare att känna motivation då, tro mig!

/Diana 🏃

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar