torsdag 27 februari 2014

100 tips :-)

Hittade en tidning på jobbet där de tipsar kvinnor till en bättre hälsa. Jag tänkte ge er några av de tipsen, trots att ni inte bett om det ;-) Första tipset kommer här:


Sov dig smal! Är man trött är det lätt att ta till sötsaker för att bli piggare, det är vetenskapligt bevisat, tydligen. Jag kan känna av det väldigt tydligt. 

Dessutom orkar man mer och är på mycket bättre humör, hela dagen, om du sover det antalet timmar du behöver. Så det första tipset är: Gå och lägg dig i vettig tid så blir du av med mycket sötsug och impulsfrosserier!

Själv vill jag ha fler timmar på dygnet, jag hinner liksom inte med allt det jag vill hinna med, eftersom min sömn är A och O för att jag ska fungera 16 timmar, minst, på dygnet.

Nu är det läggdax. Jag har haft en bra dag och nu är jag helt färdig :-) Imorgon är det fredag och Melissa vill följa med mig och träna på gymmet. Spännande!

God natt! /D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar