måndag 3 februari 2014

Måndag igen!

Jag kan inte fatta att helgerna går så fort! Denna helgen gick ovanligt fort. Det blir väl så när man fyller den med saker att göra, hela tiden, trevliga saker dessutom :-) Det blev handboll i lördags i Kristianstads arena! IFK Kristianstad - IFK Skövde. Det var precis så att våra orangea hjältar lyckades ta hem segern. Matchen var i och för sig spännande men det kändes inte riktigt bra ändå.
Skövde spelade riktigt bra och hade förtjänat ett poäng om det inte var för Lucao som räddade i slutsekunden :-) 30-29 blev resultatet. Förra gången de spelade mot varandra hade Kristianstad, även då, svårt för att ta hem segern, men gjorde det till slut med en boll.

Igår bjöd vi fina människor på lunch hemma hos oss. Det är kul att prata och diskutera kring matbordet. Jag gillar sånt. Sen gillar jag semlan vi åt till efterrätt också ;-)

Ida och jag tränade ihop efter maten. Eftersom jag hade en vansinnig träningsvärk i benen, efter passen på lördagen, höll vi oss till mage och armar. Jobbigt jobbigt! Hon visade mig lite olika ideer på effektiva övningar. Ajajaj! Kul att ha någon att träna med :-)
En plansch som hänger på Actic, där vi tränar. Viktiga grejer det där!!!


Senare åkte hon och jag neråt Hörby-hållet för att sälja en av hennes hästsadlar. Jag var med som sällskap, kan ingenting om hästar, det var väldigt trevligt! Att åka bil är alltid trevligare om man har någon att tragga med. Vi traggade så mycket att vi fick vända tillbaka vid två tillfällen. Bra jobbat tycker jag, det var mörkt och lite knivigt att hitta :-)

Nu är det, som nämnt, måndag igen och jag hoppas på en bra vecka! Förra veckan var lite väl snöig och det gjorde mig orolig. Nu är nästan all snö borttöad. Hoppas inte att det kommer mer!

Ha en bra dag!

Kramar D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar