söndag 10 april 2016

Det går bra nu 😊

Att jag inte bloggat på länge beror på att jag lagt full fokus på min återhämtning från min kraschlandning, min kbt-behandling, min dotter och familj samt mitt nya jobb. Det har inte funnits utrymme att lägga energi på sådant som inte känts viktigt just för stunden. Jag är hyfsat fit for fight igen och det är så jäkla skönt! För tillfället är jag genomförkyld men det bekommer mig inte värst mycket, det är en bagatell i det stora hela, som så mycket annat. 

För att min återhämtning skulle bli så bra som möjligt har jag tvingats till att tänka på vad som är viktigt just NU. Inte älta sådant som redan har hänt eller oroa mig  för vad som komma skall (särskilt inte sådant jag tror kommer hända, min fantasi alltså) Jag har anammat mindfulness - medveten närvaro, i det mesta jag gör, det hjälper mig och jag blir lugnare i kroppen. 


Något som hjälpt mig väldigt mycket är att fundera på vad som är viktigt för mig och inte bortse från det. Allt är inte kul men om det är viktigt för mig får det gärna va både tråkigt och jobbigt, det är det stora hela som räknas. 

Sen tror jag väldigt mycket på acceptans. Acceptera det du inte kan förändra och förändra det du kan. Att erkänna att det är som det är hjälper mig, att en tanke finns men det är bara en tanke, erkänn den och gör dig sedan av med den ifall den tynger dig. 



Dra in djupa andetag av positivitet och blås ut det negativa med full kraft. Lättare sagt än gjort men det är en bra hjälp på vägen, åtminstone på min väg...

Kram ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar